„Wolontariat Wielokulturowy Online”

Szanowni Państwo,

mając na uwadze obecną sytuację jako Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu UW przesyłamy bieżące podsumowanie działań realizowanych w Warszawie, z których można skorzystać lub wziąć w nich udział.

 Będziemy wdzięczni za przekazanie poniższych informacji do osób potencjalnie zainteresowanych w Państwa jednostkach, czyli studentów, emerytowanych pracowników UW oraz pracowników UW chcących włączyć się w różne inicjatywy społeczne.
Wierzymy, że wspólnymi siłami uda nam się przejść przez ten trudny czas.

Jako pierwszą przekazujemy Państwu informację o działaniu realizowanym w Uniwersytecie Warszawskim:

W porozumieniu z Welcome Point UW rozpoczęliśmy projekt „Wolontariat Wielokulturowy Online” polegający na spotkaniach online, dzięki którym studenci zagraniczni i polskojęzyczni naszej uczelni mogą uczyć się języków obcych, wymieniać wiedzą i po prostu wspierać wzajemnie w czasie, w którym nie mogą spotykać się w naszej przestrzeni „twarzą w twarz”.

Szczegóły: https://wolontariat.uw.edu.pl/offers/wwk-online/

Kolorem zielonym zostały oznaczone formy wsparcia szczególnie skierowane do seniorów.

GDZIE ZNALEŹĆ POMOC

  1. Telefon zaufania dla osób starszych
    tel. (22) 635 09 54 czynny od poniedziałku do piątku w godz. 17:00-20:00
    Można tam zadzwonić i w sposób anonimowy zostać wysłuchanym oraz uzyskać wsparcie w tym szczególnym czasie.
    Infolinia jest prowadzona przez Stowarzyszenie mali bracia Ubogich.
    W załączniku przesyłamy plakat informacyjny.
    Szczegóły –https://www.facebook.com/malibracia
    2. Niektóre Ośrodki Pomocy Społecznej m.st. Warszawy również oferują wsparcie
    psychologiczne. Lista OPS jest dostępna na stronie http://www.pomocy.waw.pl/przykladowa-strona/osrodki-pomocy-spolecznej/
  2. Sieć sklepów Biedronka rozpoczęła akcję”Czas na pomaganie seniorom 65+”. Osoby potrzebujące pomocy w zrobieniu zakupów mogą telefonicznie lub internetowo zgłosić się do akcji.
    Szczegóły:https://czasnapomaganie.biedronka.pl/#o-akcji
    4. Punkt informacji i wsparcia dla nieformalnych opiekunów osób starszych 
    tel. 792 810 820 lub 792 810 180 czynny w poniedziałki w godz. 9:00-13:00 oraz wtorki i środy w godz. 9:00-12:00
    W Punkcie można skorzystać m.in. ze szkoleń nt. prawidłowego wykonywanie czynności pielęgnacyjno-opiekuńczych oraz reagowania w nagłych sytuacjach, wsparcia psychologa/ psychoterapeuty oraz informacji przydatnych w procesie opieki.
    Szczegóły: https://wsparcieopiekunow.waw.pl
    5. Tłumacz migowy on-line pomoże w kontakcie z przychodnią
    Osoby z dysfunkcją słuchu mogą kontaktować się z miejskimi placówkami podstawowej opieki zdrowotnej poprzez tłumacza migowego on-line. Usługa tłumacza jest dostępna na stronie Miejskiego Centrum Kontaktu Warszawa 19 115.
    Szczegóły: https://www.um.warszawa.pl/aktualnosci/t-umacz-migowy-line-pomo-e-w-kontakcie-z-przychodni

 

JAK MOGĘ POMÓC

  1. #pomocsąsiedzka– można również zaangażować się w pomoc sąsiedzką. Celem kampanii jest zachęcenie warszawiaków do wspierania sąsiadów, w tym seniorów i osób, które w obliczu rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-CoV-2 potrzebują pomocy w zaspokajaniu codziennych potrzeb, bez narażania ich na zbędne wychodzenie z domu. Mieszkańcy mogą wywieszać plakaty z ofertą osobistej pomocy na klatkach schodowych i tablicach informacyjnych.

Szczegóły w tym również materiały graficzne są dostępne na stronie – https://www.ochotnicy.waw.pl/pomocsasiedzka

  1. Telefon zaufania dla osób starszych– zachęcamy do umieszczenia plakatu, będącego załącznikiem do wiadomości, w swoim bloku, by informacja o prowadzonej infolinii trafiła do seniorów.
  2. TelefonPogadania.pl– można dołączyć do grona TeleWolontariuszy i poprzez rozmowę telefoniczną wywołać uśmiech na twarzach osób, które czują się samotne. Zgłoszenia – https://telefonpogadania.pl
  3. #FakeHunter– uruchomiony przez Polską Agencję Prasową oraz GovTech Polska społeczny projekt weryfikacji treści dotyczących wirusa SARS-CoV-2, publikowanych w internecie. Poszukiwane są osoby, które po odpowiednim przygotowaniu dołączą do walki z fake newsami. Szczegóły: https://tiny.pl/tzgfh (na ten moment prowadzone są zapisy na listę rezerwową)
  4. Sieć sklepów Biedronka rozpoczęła akcję „Czas na pomaganie seniorom 65+”. Wypełniając formularz online można zgłosić się do zrobienia zakupów seniorowi w swojej okolicy.

Szczegóły: https://czasnapomaganie.biedronka.pl/#o-akcji    

 

Jeśli mają Państwo pomysł albo wiedzą o innych działaniach realizowanych na terenie Warszawy prosimy o kontakt mailowy pod adresem wolontariat[at]uw.edu.pl

Zachęcamy również do odwiedzania naszych mediów społecznościowych – https://www.facebook.com/UCWUW/ oraz https://www.linkedin.com/company/ucwuw/
Tam będziemy umieszczać posty dotyczące możliwości uzyskania pomocy i zaangażowania się.

Będziemy bardzo wdzięczni za przekazanie powyższych informacji do osób zainteresowanych.

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy dużo zdrowia!
Zespół Uniwersyteckiego Centrum Wolontariatu

Uniwersyteckie Centrum Wolontariatu

Uniwersytet Warszawski

Budynek BUW, ul. Dobra 56/66
00-312 Warszawa

www.wolontariat.uw.edu.pl

www.facebook.com/UCWUW

www.instagram.com/ucw_uw
tel. (22) 55 27 204

tel. (22) 55 27 201

Z poważaniem

Urszula Smolińska

Kierownik Samodzielnej Sekcji ds. Ogólnych

Wydziału Historycznego

tel. 22 5524536