Wydział

Zainteresowania naukowców archeologią na Uniwersytecie Warszawskim sięgają XIX wieku. W 1816 roku został założony Gabinet Numizmatyczny, a nieco później Gabinet Starożytnych Osobliwości. Jednak dopiero w 1919 roku został utworzony Zakład Archeologii Przedhistorycznej, będący zalążkiem dzisiejszego Wydziału Archeologii. Naukowcy tu pracujący reprezentują wiele specjalności, począwszy od archeologii pradziejowej, średniowiecza, przez archeologię klasyczną, Egiptu, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, aż po archeologię Ameryki Południowej etc.

Wydział Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego (WAUW)
Adres: ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa

Telefon dla kandydatów: +48 601 327 725
między 10:00 a 15:00 w dni powszednie
e-mail dla kandydatów: rekrutacja@adm.uw.edu.pl

Telefon dla studentów: (+48 22) 55 20 211
e-mail dla studentów: r.kaminska@uw.edu.pl

Telefon do sekretariatu dyrekcji: (+48 22) 55 22 800-801
Fax: (+48 22) 55 22 801
e-mail do sekretariatu dyrekcji: wauw@uw.edu.pl

nr konta bankowego:
95 1160 2202 0000 0000 6084 9522

Opłaty studenckie powinny być dokonywane na indywidualne numery kont dostępne na spersonalizowanych stronach USOSweb.

Sekcje dziekanatu

Budynek Instytutu Archeologii UW
Budynek Wydziału Archeologii UW, fot. Miron Bogacki

Lokalizacja:

Sekcja Samodzielna ds. Studenckich (studia dzienne)
Adres: Szkoła Główna, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Numer pokoju: pokój 1.06, parter
Telefon: (0-22) 55 20 211

e-mail: wa.studia@uw.edu.pl

Renata Kamińska
Renata Kamińska

e-mail: r.kaminska@uw.edu.pl

Michał Adamiak
mgr Michał Adamiak

e-mail: m.adamiak@uw.edu.pl

Przyjęcia interesantów w sekretariacie d/s studenckich
(w czasie trwania zajęć dydaktycznych)
wtorki 10:00-14:00
środy 10:00-14:00
czwartki 10:00-14:00

Poniedziałki i piątki są dniami bez interesanta.

Sekcja Samodzielna ds. Studenckich ( studia anglojęzyczne oraz zaoczne magisterskie)
Telefon: (0-22) 55 20 117

mgr Joanna Chomicz
mgr Joanna Chomicz

e-mail: ji.chomicz@uw.edu.pl

Przyjęcia interesantów w sekretariacie d/s studenckich
wtorki 10:00-13:00
środy 10:00-13:00
czwartki 10:00-13:00
Poniedziałki i piątki są dniami bez interesanta

Przyjęcia interesantów w  sprawach studiów zaocznych w sekretariacie d/s studenckich (w czasie trwania zajęć w czasie zjazdów st. zaocznych):
sobota: 10:00-13:00

Sekcja Samodzielna ds. Ogólnych
Adres: Szkoła Główna, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Numer pokoju: pok. 2.03, piętro 1
Telefon: (0-22) 55 22 800
Fax: (0-22) 55 22 801
e-mail: wauw@uw.edu.pl

czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00

Krystyna Meglicka
mgr Krystyna Meglicka
mgr Beata Goljasz
mgr Beata Goljasz

e-mail: beatagoljasz@uw.edu.pl

Sekcja Samodzielna Ekonomiczno-Finansowa
Adres: Szkoła Główna, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Numer pokoju: pok. , parter
Telefon: (0-22) 55
Fax: (0-22) 55
e-mail: wa.finanse@uw.edu.pl

czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00

mgr Krystyna Dudzińska
mgr Krystyna Dudzińska – Pełnomocnik Kwestora UW

e-mail: k.dudzinska@uw.edu.pl
tel. 22 55 22 819

Magdalena Kijewska
Magdalena Kijewska

e-mail: mk.kijewska@uw.edu.pl
tel. 22 55 22 874

Dagmara Kulbicka
Dagmara Kulbicka

e-mail: d.kulbicka@uw.edu.pl
tel. 22 55 22 848

 

Pełnomocnicy
Pełnomocnik ds. wdrażania USOS

mgr Joanna Chomicz
e-mail: ji.chomicz@uw.edu.pl

Pełnomocnicy ds. współpracy z zagranicą oraz wydziałowy koordynator ds. mobilności

dr Sylwia Domaradzka
e-mail: s.domaradzka@uw.edu.pl

mgr Artur Grabarek
e-mail: a.grabarek@uw.edu.pl

Lokalny pełnomocnik ds. ochrony danych osobowych

mgr Magdalena Nowakowska
e-mail: wa.dyrektor.adm@uw.edu.pl

Pełnomocnik ds. DOI

mgr Magdalena Nowakowska
e-mail: wa.dyrektor.adm@uw.edu.pl

Pełnomocnik ds. informatyzacji i cyfryzacji

mgr Ireneusz Nazaruk
e-mail: ireneusznazaruk@uw.edu.pl

Pracownia modelowania i dokumentacji cyfrowej

Numer pokoju: 3.28

Michał Dąbski (pracownik emerytowany)
e-mail: studiomd@op.pl
Telefon: 22 55 22 828

Miron Bogacki
e-mail: miron.bogacki@uw.edu.pl
Telefon: 22 55 22 828

Numer pokoju: 1.19, 1.20

Marek Truszkowski,
e-mail: marektruszkowski@uw.edu.pl
Telefon: 22 55 22 804

Ireneusz Nazaruk
e-mail: ireneusznazaruk@uw.edu.pl
Telefon: 22 55 22 840

Skład Rady Wydziału:

Pracownicy samodzielni:
dr hab. Barwik Mirosław
prof. dr hab. Bursche Aleksander
dr hab. Chowaniec Roksana
dr hab. Cieśliński Adam
dr hab. Ciołek Renata
prof. dr hab. Derda Tomasz
prof. dr hab. Dyczek Piotr
dr hab. Giersz Miłosz
dr hab. Krzysztof Jakubiak
prof. dr hab. Kaim Barbara
dr hab. Karasiewicz-Szczypiorski Radosław
dr hab. Kontny Bartosz
dr hab. Kowalski Hubert
prof. dr hab. Lewartowski Kazimierz
prof. dr hab. Łajtar Adam
dr hab. Ławecka Dorota
prof. dr hab. Łukaszewicz Adam
dr hab. Manasterski Dariusz
dr hab. Misiewicz Krzysztof
prof. dr hab. Miziołek Jerzy
prof. dr hab. Modrzewska-Pianetti Iwona
dr hab. Nowakiewicz Tomasz
dr hab. Olszewski Marek
dr hab. Piątkowska-Małecka Joanna
dr hab. Rzepka Sławomir
dr hab. Scholl Tomasz
dr hab. Smogorzewska Anna
dr hab. Sołtysiak Arkadiusz
dr hab. Szeląg Dariusz
dr hab. Szymański Paweł
prof. dr hab. Szymczak Karol
dr hab. Tomas Agnieszka
dr hab. Waliszewski Tomasz
dr hab. Więckowski Wiesław
dr hab. Wodzińska Anna
dr hab. Wołoszyn Janusz
prof. dr hab. Ziółkowski Mariusz
dr hab. Żelazowski Jerzy
dr hab. Burdajewicz Mariusz
dr hab. Dzbyński Aleksander

Grupa niesamodzielnych nauczycieli akademickich:
dr Blusiewicz Karolina
dr Błaszczyk Dariusz
dr Fetner Rafał
dr Gręzak Anna
dr Jaskulska Elżbieta
dr Jaworski Piotr
dr Kot Małgorzata
dr Matera Marcin
mgr Płóciennik Tomasz
dr Sobczyk Maciej
dr Starski Michał
dr Szymański Jan
dr Ulanowska Agata
dr Wielgosz-Rondolino Dagmara
dr Zielińska Dobrochna

Przedstawiciele pracowników nie będących nauczycielami akademickimi:
dr Bogacki Miron
mgr Nazaruk Ireneusz

Przedstawiciele studentów i doktorantów
Jan Chmielewski-Gil
Jaszczurowska Aleksandra
Kurczyński Filip Piotr
Nowak Karolina Monika
Pękala Aleksandra Agata
Łapińska Monika Urszula
Szwed Iga Barbara
mgr Madej Adrianna

Osoby zaproszone do RW bez prawa do głosowania:
mgr Dudzińska Krystyna – Pełnomocnik Kwestora WA UW
mgr Nowakowska Magdalena – Dyrektor Administracyjny WA UW
mgr Piechura-Masztak Aleksandra – Przedstawicielka Związków Zawodowych

Protokoły:

Rada Wydziału 22.09.2020
Rada Wydziału 28.10.2020

Struktura do opinii

 

Zapraszamy do naszych instytutowych bibliotek.
Pierwsza z nich, Biblioteka WA, mieści się na parterze Instytutu Archeologii, druga – Biblioteka Papirologii – w budynku Wydziału Prawa i Administracji. Obie znajdują się na Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego przy Krakowskim Przedmieściu.
Poniższa mapa prezentuje ich lokalizacje:

Warszawskie biblioteki posiadające w zbiorach publikacje o tematyce archeologicznej:

Biblioteka Instytutu Archeologii i Etnologii PAN
al. Solidarności 105
tel. (22) 620 28 81/87 wew. 126 lub 175

Biblioteka Instytutu Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
ul. Nowy Świat 72
Pałac Staszica, III piętro (pok. 319)
tel. (22) 657 28 29

Biblioteka Państwowego Muzeum Archeologicznego
ul. Długa 52
tel. (22) 50 44 800 (centrala)

Biblioteka Instytutu Sztuki PAN
pl. Krasińskich 1a
tel. (22) 50 48 256

Biblioteka Muzeum Narodowego w Warszawie
al. Jerozolimskie 3
tel. (22) 621 10 31 wew. 299

Biblioteka Narodowa (gmach główny)
al. Niepodległości 213
tel. (22) 608 29 99 (centrala), (22) 608 23 30 (informatorium)

 

Rada Naukowa Instytutu Archeologii zakończyła swoją działalność 31 sierpnia 2020 r.

Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Archeologii UW
Prof. dr hab. Kazimierz Lewartowski,

Wiceprzewodniczący Rady Naukowej Instytutu Archeologii UW
Prof. dr hab. Aleksander Bursche

p.o. wiceprzewodniczącego na rok akademicki 2017/2018
prof. dr hab. Karol Szymczak

Sekretarz
dr Marzena Łuszczewska

 

Terminy posiedzeń w semestrze zimowym 2019/2020 (zależne od posiedzeń Rady Wydziału)

9 października
6 listopada
4 grudnia
8 stycznia

Rada Naukowa Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego
Kadencja w latach 2016 – 2020 (stan na styczeń 2020)

  1. Dr hab. Mirosław Barwik
  2. Prof. dr hab. Aleksander Bursche
  3. Dr hab. Roksana Chowaniec
  4. Dr hab. Adam Ciesliński
  5. Dr hab. Renata Ciołek
  6. Dr hab. prof. UW Tomasz Derda
  7. Prof. dr hab. Piotr Dyczek
  8. Dr hab. Miłosz Giersz
  9. Dr hab. Krzysztof Jakubiak
  10. Prof. dr hab. Barbara Kaim
  11. Dr hab. Radosław Karasiewicz-Szczypiorski
  12. Dr hab. Bartosz Kontny
  13. Dr hab. Hubert Kowalski
  14. Prof. dr hab. Kazimierz Lewartowski
  15. Prof. dr hab. Adam Łajtar
  16. Dr hab. Dorota Ławecka
  17. Prof. dr hab. Adam Łukaszewicz
  18. Dr hab. Dariusz Manasterski
  19. Dr hab. prof. UW Krzysztof Misiewicz
  20. Prof. dr hab. Jerzy Miziołek
  21. Prof. dr hab. Iwona Modrzewska-Pianetti
  22. Dr hab. Tomasz Nowakiewicz
  23. Prof.dr hab. Wojciech Nowakowski
  24. Dr hab. Marek T. Olszewski
  25. Dr hab. Joanna Piątkowska-Małecka
  26. Dr hab. Monika Rekowska
  27. Dr hab. Sławomir Rzepka
  28. Dr hab. Tomasz Scholl
  29. Dr hab. prof. UW Arkadiusz Sołtysiak
  30. Dr hab. Anna Smogorzewska
  31. Dr hab. Dariusz Szeląg
  32. Dr hab. Paweł Szymański
  33. Prof. dr hab. Karol Szymczak
  34. Dr hab. Agnieszka Tomas
  35. Dr hab. Tomasz Waliszewski
  36. Dr hab.Anna Wodzińska
  37. Dr hab. Janusz Wołoszyn
  38. Prof. dr hab. Mariusz Ziółkowski
  39. Dr hab. Jerzy Żelazowski

Niesamodzielni nauczyciele akademiccy:

  1. Dr Karolina Blusiewicz
  2. Dr Rafał Fetner
  3. Dr Anna Gręzak
  4. Dr Marcin Matera
  5. Mgr Tomasz Płóciennik
  6. Dr Michał Przeździecki
  7. Dr Michał Starski
  8. Dr Andrzej Szela
  9. Dr Agata Ulanowska
  10. Dr Dagmara Wielgosz-Rondolino

Przedstawiciele pracowników niebędących nauczycielami akademickimi:

  1. Ireneusz Nazaruk
  2. Mgr Elżbieta Roszyk
  3. Mgr Zbigniew Stasiak

Przedstawiciele studentów w Radzie Instytutu Archeologii UW:

  1. Katarzyna Inglot
  2. Adam Konewko
  3. Filip Kurczyński
  4. Kamil Michalak
  5. Karolina Nowak
  6. Maciej Sadło
  7. Michał Woźniak

Przedstawiciele doktorantów

  1. Maciej Czapski
  2. Tomasz Dziurdzik
  3. Michał Gilewski
  4. Jacek Hamburg
  5. Iwona Lewoc
  6. Anna Mech

Projekty protokołów i innych dokumentów

Uchwały Rady Naukowej Instytutu Archeologii:

Uchwała nr 1/2016/2015 w sprawie ogłoszenia konkursu w Zakładzie Prowincji Rzymskich
Uchwała nr 2/2016/2017 w sprawie głosowania internetowego
Uchwała nr 3/2016/2017 w sprawie powołania Komisji Dydaktycznej
Uchwały 4-7/2016/2017 w sprawie ogłoszenia konkursów
Uchwała nr 8/2016/2017 w sprawie wyboru przewodniczącej Komisji Dydaktycznej
Uchwała nr 9/2016/2017 w sprawie ankiety oceny ćwiczeń terenowych
– załącznik nr 1 do Uchwały 8/2016/2017
– załącznik nr 2 do Uchwały 8/2016/2017
Uchwały 10-12/2016/2017 w sprawie ogłoszenia konkursów (maj 2017)
Uchwała 13/2016/2017 w sprawie ogłoszenia konkursu w ZAWŚ
Uchwała 1/2017/2018 w sprawie ogłoszenia konkursu w Zakładzie Bioarcheologii
Uchwała 2/2017/2018 w sprawie konkursu (ZAEP)
Uchwała 3/2017/2018 w sprawie ustalenia kart ankiet oceny ćwiczeń terenowych i powierzchniowych
– załącznik nr 1 do uchwały 3/2017/2018 – karta ankiety oceny ćwiczeń terenowych
– załącznik nr 2 do uchwały 3/2017/2018 – karta ankiety oceny ćwiczeń powierzchniowych
Uchwała 4/2017/2018 w sprawie ustalenia m inimum czasowego koniecznego dla zaliczenia ćwiczeń terenowych
Uchwała 5/2017/2018 w sprawie przyjęcia Regulaminu Komisji Dydaktycznej
– załącznik do uchwały 5/2017/2018 – Regulamin Komisji Dydaktycznej IA UW
Uchwała nr 6/2017/2018 w sprawie zasad rekrutacji na 2019/2020
– załącznik 1 do uchwały 6/2017/2018 – zasady rekrutacji
– załącznik 2 do uchwały 6/2017/2018 – zasady rekrutacji cd.
– załącznik 3 do uchwały 6/2017/2018 – protokół głosowania internetowego
Uchwała 7/2017/2018 w sprawie zatrudnienia na stanowisku profesora zwyczajnego
Uchwała 8 i 9/2017/2018 w sprawie konkursów na etaty adiunktów
Uchwała 10/2017/2018 w sprawie konkursu na etat adiunkta
Uchwała 11/2017/2018 w sprawie wyznaczenia promotora
Uchwała 12/2017/2018 w sprawie wyznaczenia opiekunów naukowych pracy dyplomowej
Stanowisko RN w sprawie bibliotek zakładowych z dn. 8.11.2017
Uchwała 13/2017/2018 w sprawie wyznaczenia opiekunów naukowych pracy dyplomowej
Uchwała 14/2017/2018 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Uchwała 15/2017/2018 w sprawie wyznaczenia recenzenta pracy dyplomowej
Uchwała 16/2017/2018 w sprawie zmian w programie studiów Archaeology
Uchwała 17/2017/2018 w sprawie zmian w programie studiów Archaeology

Uchwały w roku akad. 2018/2019

Uchwała 1/2018/2019 rozpisanie konkursu
Uchwała 2/2018/2019 rozwiązanie Pracowni Komputerowej
Uchwała 3/2018/2019 rozwiązanie Pracowni Skanerów 3D
Uchwała 4/2018/2019 powołanie Pracowni Modelowania i Dokumentacji Cyfrowej
Uchwała 5/2018/2019 – stanowisko Rady Naukowej w sprawie przyszłości środowiska naukowego Wydziału
Uchwała 6/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu
Uchwała 7/2018/2019 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Uchwała 8/2018/2019 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Uchwała 9/2018/2019 w sprawie przyjęcia nowego programu studiów licencjackich
– załącznik do Uchwały 9/2018/2019
Uchwała 10/2018/2019 – powołanie Komisji ds wdrażania reformy
Uchwała 11/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu (adiunkt)
Uchwała 12/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu (asystent)
Uchwała 13/2018/2019 w sprawie przyjęcia nowego programu studiów II stopnia
– załącznik nr 1 do Uchwały 13/2018/2019
– załącznik nr 2 do Uchwały 13/2018/2019
Uchwała 14/2018/2019 w sprawie samodzielności archeologii na UW
List do Rektora UW z uzasadnieniem Uchwały 14/2018/2019
Uchwała 15/2018/2019 w sprawie Biblioteki IA UW
Protokół głosowania internetowego ws. Uchwały 16/2018/20192 w dn. 7 kwietnia 2019
Uchwała 16/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu w grancie NCN
Uchwała 17/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu
Uchwała 18/2018/2019 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Protokół  głosowania internetowego ws. Uchwały 19/2018/2019 w dn. 15-16 maja 2019
Uchwała 19/2018/2019 ws. roli instytutów w projekcie Statutu UW
Uchwała 20/2018/2019 w sprawie upoważnienia dla Komisji ds. wdrażania reformy w IA
Uchwała 21/2018/2019 ws. wyznaczenia opiekuna pracy magisterskiej
Uchwała 22/2018/2019 ws. wyznaczenia recenzenta pracy magisterskiej
Uchwała 23/2018/2019 ws. ogłoszenia konkursu na stanowisko dydaktyczne
Uchwała 24/2018/2019 ws. ogłoszenia konkursu na stanowisko asystenta
Uchwała 25/2018/2019 ws. upoważnienia Komisji ds wdrażania reformy w IA UW

Uchwały w roku akad. 2019/2020

Uchwała 1/2019/2020 ws. Rady Dydaktycznej
Stanowisko Rady Naukowej Instytutu Archeologii w sprawie projektu regulaminu Wydziału Historycznego
Uchwała 2/2019/2020 ws. limitów przyjęć na studia
Uchwała 3/2019/2020 ws. utworzenia okręgu wyborczego
Uchwala 4/2019/2020 ws. poparcia konkursu na stanowisko profesora uczelni
Uchwala 5/2019/2020 ws. poparcia konkursu na stanowisko adiunkta z habilitacją
Uchwala 6/2019/2020 ws. powołania Zespołu do spraw nowej struktury Wydziału Archeologii
Uchwała 7/2019/2020 ws Kształtu Zespołu ds nowej struktury Wydziału Archeologii
Uchwała 8/2019/2020 ws składu osobowego Zespołu ds nowej struktury Wydziału Archeologii

Zatwierdzone przez Radę Naukową IA protokoły z posiedzeń

Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 19.10.2016 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 30.11.2016 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 18.01.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 23.03.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 24.05.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 21.06.2017 r.
Protokół głosowania nad wotum zaufania 11.10.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 11.10.2017 r.
Protokoł z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 8.11.2017
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 10.01.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA UW w dn. 14.03.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA UW w dn. 18.04.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA UW w dn. 16.05.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 13 czerwca 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 9 października 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 14 listopada 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 5 grudnia 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 16 stycznia 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 6 marca 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 13 marca 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 3 kwietnia 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 8 maja 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 12 czerwca 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 8 października 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 4 listopada 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 4 grudnia 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 8 stycznia 2020
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 4 marca 2020
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 3 czerwca 2020

 

Zatwierdzone przez Radę Naukową IA protokoły z posiedzeń z lat poprzednich:

2008/2009
2009/2010
2010/2011
2011/2012
2012/2013
2013/2014
2014/2015
2015/2016

Rada Dydaktyczna kierunków Archeologia
i Archaeology (Studies in English)

Do 31.12.2019 w ramach Instytutu Archeologii UW funkcjonowała Komisja Dydaktyczna – archiwum dokumentów Komisji

Skład Rady Dydaktycznej (kadencja do 31.12.2020 roku):

Nauczyciele akademiccy:
Dr hab. Agnieszka Tomas  –   Przewodnicząca Rady
Dr Karolina Blusiewicz

Dr Elżbieta Jaskulska
Dr Marcin Matera
Mgr Tomasz Płóciennik
Dr Michał Przeździecki
Dr hab. Paweł Szymański

Studenci:
Filip Kurczyński
Julia Woźniak
Jan Chmielewski-Gill

Doktoranci:
Mgr Agnieszka Jarzec
Mgr Anna Mech

Powołanie Rady Dydaktycznej nastąpiło na podstawie Zarządzenia Rektora nr 169 (Monitor UW z 2019 r. poz. 367) na podstawie przepisów Statutu UW (Monitor UW z 2019, poz. 190, par. 68 i 69) i Regulaminu Studiów na UW (Monitor UW z 2019, poz. 186, par. 5).  Skład Rady został wyłoniony w wyborach i zatwierdzony Uchwałą Rady Wydziału Historycznego UW w dniu 18 grudnia 2019 roku.


Ważne informacje:

Zapis spotkania dotyczącego nowego regulaminu dyplomowania na kierunkach Archeologia i Archaeology (Studies in English) (w pliku otwieranym przez większość programów odtwarzających zapis wideo) jest dostępny tutaj. Zgodnie z wcześniejszą informacją udostępniona jest również sama prezentacja w pliku pdf – Spotkanie informacyjne dotyczące nowych zasad dyplomowania na kierunku Archeologia i Archaeology.

Informacja o zakresie obowiązków i dotychczasowym funkcjonowaniu Rady Dydaktycznej prezentowana na Radzie Wydziału Archeologii w dn. 28.10.2020 r. (prezentacja w pliku pdf)

Wprowadzenie do zasad działalności i obowiązków Rady Dydaktycznej przygotowane dla członków Rady Dydaktycznej (prezentacja w pliku pdf)

Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Kształcenia (URK) dotyczące procedur antyplagiatowych. W dniu 13 lipca 2020 r. URK podjęła uchwałę w sprawie wytycznych dotyczących standardów i procedur postępowania w przypadku przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z naruszeniem prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Uchwała dotyczy działań informacyjnych i doskonalących jakość kształcenia w zakresie podstaw prawa autorskiego oraz przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z poszanowaniem prawa, a także określa procedury antyplagiatowe w zakresie prac zaliczeniowych i prac dyplomowych.

Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Kształcenia (URK) dotyczące ewaluacji procesu kształcenia. W dniu 28 sierpnia 2020 r. URK podjęła uchwałę w sprawie wytycznych dotyczących trybu i standardów dokonywanej przez studentów i doktorantów ewaluacji procesu kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim. Zawiera ona również kwestionariusze, z wykorzystaniem których od 1 października 2020 r. będą przeprowadzane ogólnouniwersyteckie ankiety oceny zajęć dydaktycznych i zajęć z wychowania fizycznego dla studentów i doktorantów, a także określa zasady przeprowadzania ankiet.

Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Kształcenia (URK) dotyczące przeliczania zaliczonych przedmiotów na punkty ECTS oraz uznawania z nich ocen. W dniu 28 sierpnia 2020 r. URK podjęła uchwałę w sprawie wytycznych dotyczących przeliczania na punkty ECTS przedmiotów związanych z zaliczeniem części programu studiów w innej uczelni lub instytucji oraz uznawania z nich ocen na Uniwersytecie Warszawskim. Wytyczne dotyczą kształcenia na studiach pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz są stosowane odpowiednio do kształcenia doktorantów.

 

 

Czym jest Samorząd Studentów WA UW?

Samorząd Studentów WA UW tworzą wszyscy studenci naszego Wydziału.
Zarząd Samorządu Studentów WA UW reprezentuje wszystkich studentów niezależnie od toku studiów.

Czym się zajmujemy?

Zarząd Samorządu Studentów WA UW pomaga rozwiązywać wszystkie Wasze problemy, organizuje imprezy kulturalne i bezalkoholowej oczywiście!!, wystawy, spotkania okolicznościowe. Najkrócej mówiąc zajmuje się umilaniem i ułatwianiem studenckiego-archeologicznego życia.
Organizujemy cykliczne imprezy, większość w Uniwersyteckich Klubach Studenckich np. Otrzęsiny, Połowinki, Wigilię oraz Juwenalia Archeologów, czyli „DNI ARCHEOLOGA”

Gdzie jeszcze jesteśmy?

Mamy także studenckich przedstawicieli w Radzie Naukowej oraz Radzie Dydaktycznej Wydziału, którzy mogą zgłaszać wnioski w sprawach związanych, np. z proponowanymi zmianami w programie, regulaminami związanymi z procesem studiowania itp.
Jesteśmy również reprezentowani w Parlamencie Studentów Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie pod dyskusję poddawane są problemy wszystkich studentów Uniwersytetu.

Gdzie nas szukać?

Zarząd Samorządu Studentów WA UW dyżuruje przy:
-ul. Krakowskie Przedmieście 26/28 pokój nr 031
-tel.( 022)5522846
-e-mail  zssiauw@uw.edu.pl

Regulamin Samorządu studenckiego PDF

Fundacja Przyjaciół Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa

tel. (022) 55-22-800
fax. (022) 55-22-801
e-mail: fundacjaprzyjacioliauw@poczta.onet.pl

NIP: 526-16-64-061
REGON: 010088323

Bank PKO BP
numer konta: 22 1020 1013 0000 0702 0128 2276

Organami Fundacji są: Zgromadzenie Ogólne Fundatorów oraz Zarząd Fundacji. Fundacja reprezentowana jest przez Zarząd. W skład Zarządu wchodzą: Roksana Chowaniec, Wiesław Więckowski, Marta Guzowska, Marzena Łuszczewska i Marcin Rudnicki.

Zarząd Fundacji pełni dyżury:
Prezes Fundacji Roksana Chowaniec – piątek 11.30-13.00
Wiceprezes Fundacji Wiesław Więckowski – środa 12.00-14.00

Fundacja Przyjaciół Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego została ustanowiona aktem notarialnym sporządzonym w 1992 roku.

Celami Fundacji są między innymi:
– działanie na rzecz wszechstronnego rozwoju Instytutu Archeologii UW, jego unowocześnianie oraz zapewnienie zarówno wysokiego poziomu naukowego i dydaktycznego, jak też wysokiego standardu technicznego i zaplecza socjalno-kulturalnego;
– gromadzenie funduszy przeznaczonych na finansowanie badań naukowych oraz współpracy naukowej i naukowo-technicznej Instytutu Archeologii UW w kraju i zagranicą;
– wspieranie działalności wydawniczej Instytutu Archeologii UW;
– upowszechnianie wiedzy o Instytutu Archeologii UW, osiągnięciach naukowych i programach badawczych;
– współpraca z ośrodkami naukowymi, naukowo-badawczymi w kraju i zagranicą.

Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
– gromadzenie i pomnażanie środków finansowych pochodzących z majątku i dochodów Fundacji;
– współpracę ze środowiskami nauki, techniki i kultury oraz instytucjami państwowymi i organizacjami społecznymi w kraju i za granicą;
– współdziałanie z innymi instytucjami prowadzącymi działalność zbieżną z celami Fundacji.

Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą. Przedmiotem działalności może być wszelka działalność produkcyjna, usługowa i handlowa prowadzona zgodnie z obowiązującym prawem.

ZAPRASZAMY NA STRONĘ FUNDACJI