Zainteresowania naukowców archeologią na Uniwersytecie Warszawskim sięgają XIX wieku. W 1816 roku został założony Gabinet Numizmatyczny, a nieco później Gabinet Starożytnych Osobliwości. Jednak dopiero w 1919 roku został utworzony Zakład Archeologii Przedhistorycznej, będący zalążkiem dzisiejszego Wydziału Archeologii. Naukowcy tu pracujący reprezentują wiele specjalności, począwszy od archeologii pradziejowej, średniowiecza, przez archeologię klasyczną, Egiptu, Bliskiego i Dalekiego Wschodu, aż po archeologię Ameryki Południowej etc.
Wydział Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego (WAUW)
Adres: ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Telefon dla kandydatów: +48 601 327 725
między 10:00 a 15:00 w dni powszednie
e-mail dla kandydatów: rekrutacja@adm.uw.edu.pl
Telefon dla studentów: (+48 22) 55 20 211
e-mail dla studentów: r.kaminska@uw.edu.pl
Telefon do sekretariatu dyrekcji: (+48 22) 55 22 800-801
Fax: (+48 22) 55 22 801
e-mail do sekretariatu dyrekcji: wauw@uw.edu.pl
nr konta bankowego:
95 1160 2202 0000 0000 6084 9522
Opłaty studenckie powinny być dokonywane na indywidualne numery kont dostępne na spersonalizowanych stronach USOSweb.

Lokalizacja:
- Adam Cieśliński
- Adam Łajtar
- Adam Łukaszewicz
- Agata Ulanowska
- Agnieszka Tomas
- Aleksander Bursche
- Aleksandra Piechura-Masztak
- Andrzej Maciałowicz
- Andrzej Szela
- Anna Gręzak
- Anna Smogorzewska
- Anna Wodzińska
- Arkadiusz Sołtysiak
- Artur Brzóska
- Artur Grabarek
- Barbara Kaim
- Bartosz Kontny
- Dagmara Wielgosz-Rondolino
- Dariusz Błaszczyk
- Dariusz Manasterski
- Dariusz Szeląg
- Dobrochna Zielińska
- Dorota Dzierzbicka
- Dorota Ławecka
- Elżbieta Jaskulska
- Elżbieta Roszyk
- Ewa Łukaszewicz
- Franciszek Stępniowski
- Grzegorz Ochała
- Hubert Kowalski
- Iwona Modrzewska-Pianetti
- Jan Szymański
- Janusz Wołoszyn
- Jerzy Miziołek
- Jerzy Żelazowski
- Joanna Piątkowska-Małecka
- Jolanta Młynarczyk
- Karol Szymczak
- Karolina Blusiewicz
- Katarzyna Januszek
- Katarzyna Pyżewicz
- Kazimierz Lewartowski
- Krzysztof Jakubiak
- Krzysztof Misiewicz
- Ludwika Jończyk
- Maciej Sobczyk
- Magdalena Nowakowska
- Magdalena Różycka
- Małgorzata Kot
- Marcin Białowarczuk
- Marcin Matera
- Marcin Wagner
- Marek Tycjan Olszewski
- Mariusz Burdajewicz
- Mariusz Ziółkowski
- Marta Żuchowska
- Marzena Łuszczewska
- Michał Przeździecki
- Michał Starski
- Miłosz Giersz
- Miron Bogacki
- Mirosław Barwik
- Mirosław Blicharski
- Monika Różańska-Kardaś
- Paweł Szymański
- Piotr Dyczek
- Piotr Jaworski
- Radosław Karasiewicz-Szczypiorski
- Rafał Fetner
- Renata Ciołek
- Roksana Chowaniec
- Ryszard Feliks Mazurowski
- Sławomir Rzepka
- Sławomir Wadyl
- Stephanie Aulsebrook
- Sylwia Domaradzka
- Tomasz Derda
- Tomasz Nowakiewicz
- Tomasz Płóciennik
- Tomasz Scholl
- Tomasz Waliszewski
- Wiesław Małkowski
- Wiesław Więckowski
- Witold Gumiński
- Wojciech Wróblewski
Sekcja Samodzielna ds. Studenckich (studia dzienne)
Adres: Szkoła Główna, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Numer pokoju: pokój 1.06, parter
Telefon: (0-22) 55 20 211
e-mail: wa.studia@uw.edu.pl

e-mail: r.kaminska@uw.edu.pl

e-mail: m.adamiak@uw.edu.pl
Przyjęcia interesantów w sekretariacie d/s studenckich
(w czasie trwania zajęć dydaktycznych)
wtorki 10:00-14:00
środy 10:00-14:00
czwartki 10:00-14:00
Poniedziałki i piątki są dniami bez interesanta.
Sekcja Samodzielna ds. Studenckich ( studia anglojęzyczne oraz zaoczne magisterskie)
Telefon: (0-22) 55 20 117

e-mail: ji.chomicz@uw.edu.pl
Przyjęcia interesantów w sekretariacie d/s studenckich
wtorki 10:00-13:00
środy 10:00-13:00
czwartki 10:00-13:00
Poniedziałki i piątki są dniami bez interesanta
Przyjęcia interesantów w sprawach studiów zaocznych w sekretariacie d/s studenckich (w czasie trwania zajęć w czasie zjazdów st. zaocznych):
sobota: 10:00-13:00
Sekcja Samodzielna ds. Ogólnych
Adres: Szkoła Główna, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Numer pokoju: pok. 2.03, piętro 1
Telefon: (0-22) 55 22 800
Fax: (0-22) 55 22 801
e-mail: wauw@uw.edu.pl
czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00


e-mail: beatagoljasz@uw.edu.pl
Sekcja Samodzielna Ekonomiczno-Finansowa
Adres: Szkoła Główna, ul. Krakowskie Przedmieście 26/28, 00-927 Warszawa
Numer pokoju: pok. , parter
Telefon: (0-22) 55
Fax: (0-22) 55
e-mail: wa.finanse@uw.edu.pl
czynny od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-15.00

e-mail: k.dudzinska@uw.edu.pl
tel. 22 55 22 819

e-mail: mk.kijewska@uw.edu.pl
tel. 22 55 22 847

e-mail: d.kulbicka@uw.edu.pl
tel. 22 55 22 848
Pełnomocnicy
Pełnomocnicy ds. współpracy z zagranicą oraz wydziałowy koordynator ds. mobilności
dr Sylwia Domaradzka
e-mail: s.domaradzka@uw.edu.pl
mgr Artur Grabarek
e-mail: a.grabarek@uw.edu.pl
Lokalny pełnomocnik ds. ochrony danych osobowych
mgr Magdalena Nowakowska
e-mail: wa.dyrektor.adm@uw.edu.pl
Pełnomocnik ds. DOI
mgr Magdalena Nowakowska
e-mail: wa.dyrektor.adm@uw.edu.pl
Pełnomocnik ds. informatyzacji i cyfryzacji
mgr Ireneusz Nazaruk
e-mail: ireneusznazaruk@uw.edu.pl
- Katedra Archeologii Egejskiej i Włókiennictwa
- Zakład Antropologii Historycznej i Archeologii Wybrzeży Pacyfiku
- Zakład Archeologii Bliskiego Wschodu
- Zakład Archeologii Egiptu i Nubii
- Zakład Archeologii Europy Starożytnej
- Zakład Archeologii Klasycznej
- Zakład Archeologii Podwodnej
- Zakład Archeologii Późnego Średniowiecza i Czasów Nowożytnych
- Zakład Archeologii Pradziejowej
- Zakład Archeologii Prowincji Rzymskich
- Zakład Archeologii Wczesnego Średniowiecza
- Zakład Badań Nieinwazyjnych
- Zakład Bioarcheologii
- Zakład Historii Kultury Materialnej Antyku
- Zakład Kontaktów Świata Śródziemnomorskiego z Barbaricum
- Zakład Paleolitu i Mezolitu
- Zakład Papirologii
- Zakład Tradycji Antyku w Sztukach Wizualnych
Pracownia modelowania i dokumentacji cyfrowej
Numer pokoju: 3.28
Michał Dąbski (pracownik emerytowany)
e-mail: studiomd@op.pl
Telefon: 22 55 22 828
Miron Bogacki
e-mail: miron.bogacki@uw.edu.pl
Telefon: 22 55 22 828
Numer pokoju: 1.19, 1.20
Marek Truszkowski,
e-mail: marektruszkowski@uw.edu.pl
Telefon: 22 55 22 804
Ireneusz Nazaruk
e-mail: ireneusznazaruk@uw.edu.pl
Telefon: 22 55 22 840
Skład Rady Wydziału:
Pracownicy samodzielni:
dr hab. Barwik Mirosław
prof. dr hab. Bursche Aleksander
dr hab. Chowaniec Roksana
dr hab. Cieśliński Adam
dr hab. Ciołek Renata
prof. dr hab. Derda Tomasz
prof. dr hab. Dyczek Piotr
dr hab. Giersz Miłosz
dr hab. Krzysztof Jakubiak
prof. dr hab. Kaim Barbara
dr hab. Karasiewicz-Szczypiorski Radosław
dr hab. Kontny Bartosz
dr hab. Kowalski Hubert
prof. dr hab. Lewartowski Kazimierz
prof. dr hab. Łajtar Adam
dr hab. Ławecka Dorota
prof. dr hab. Łukaszewicz Adam
dr hab. Manasterski Dariusz
dr hab. Misiewicz Krzysztof
prof. dr hab. Miziołek Jerzy
prof. dr hab. Modrzewska-Pianetti Iwona
dr hab. Nowakiewicz Tomasz
dr hab. Olszewski Marek
dr hab. Piątkowska-Małecka Joanna
dr hab. Rzepka Sławomir
dr hab. Scholl Tomasz
dr hab. Smogorzewska Anna
dr hab. Sołtysiak Arkadiusz
dr hab. Szeląg Dariusz
dr hab. Szymański Paweł
prof. dr hab. Szymczak Karol
dr hab. Tomas Agnieszka
dr hab. Waliszewski Tomasz
dr hab. Więckowski Wiesław
dr hab. Wodzińska Anna
dr hab. Wołoszyn Janusz
prof. dr hab. Ziółkowski Mariusz
dr hab. Żelazowski Jerzy
dr hab. Burdajewicz Mariusz
dr hab. Dzbyński Aleksander
Grupa niesamodzielnych nauczycieli akademickich:
dr Blusiewicz Karolina
dr Błaszczyk Dariusz
dr Fetner Rafał
dr Gręzak Anna
dr Jaskulska Elżbieta
dr Jaworski Piotr
mgr Jarmużek Łukasz
dr Kot Małgorzata
dr Matera Marcin
mgr Płóciennik Tomasz
dr Sobczyk Maciej
dr Starski Michał
dr Szymański Jan
dr Ulanowska Agata
dr Wielgosz-Rondolino Dagmara
dr Zielińska Dobrochna
Przedstawiciele pracowników nie będących nauczycielami akademickimi:
dr Bogacki Miron
mgr Nazaruk Ireneusz
Przedstawiciele studentów i doktorantów
Chmielewski-Gil Jan
Belkiewicz Klaudia Monika
Dybisz Elwira Faustyna
Jesionowski Michał Adam
mgr Gryczewska Natalia
Osoby zaproszone do RW bez prawa do głosowania:
mgr Dudzińska Krystyna – Pełnomocnik Kwestora WA UW
mgr Nowakowska Magdalena – Dyrektor Administracyjny WA UW
mgr Piechura-Masztak Aleksandra – Przedstawicielka Związków Zawodowych
mgr Stasiak Zbigniew – Wicedyrektor Administracyjny WA UW
mgr Lewoc Iwona – Protokolantka
Protokoły:
Rada Wydziału 22.09.2020
Rada Wydziału 28.10.2020
Rada Wydziału 25.11.2020
Rada Wydziału 22.12.2020
Rada Wydziału 27.01.2021
Regulamin WA 17.02.2021
Struktura do opinii
Pracownie
Konkurs
Zapraszamy do naszych instytutowych bibliotek.
Pierwsza z nich, Biblioteka WA, mieści się na parterze Instytutu Archeologii, druga – Biblioteka Papirologii – w budynku Wydziału Prawa i Administracji. Obie znajdują się na Kampusie Głównym Uniwersytetu Warszawskiego przy Krakowskim Przedmieściu.
Poniższa mapa prezentuje ich lokalizacje:
Warszawskie biblioteki posiadające w zbiorach publikacje o tematyce archeologicznej:
Biblioteka Instytutu Archeologii i Etnologii PAN
al. Solidarności 105
tel. (22) 620 28 81/87 wew. 126 lub 175
Biblioteka Instytutu Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych PAN
ul. Nowy Świat 72
Pałac Staszica, III piętro (pok. 319)
tel. (22) 657 28 29
Biblioteka Państwowego Muzeum Archeologicznego
ul. Długa 52
tel. (22) 50 44 800 (centrala)
Biblioteka Instytutu Sztuki PAN
pl. Krasińskich 1a
tel. (22) 50 48 256
Biblioteka Muzeum Narodowego w Warszawie
al. Jerozolimskie 3
tel. (22) 621 10 31 wew. 299
Biblioteka Narodowa (gmach główny)
al. Niepodległości 213
tel. (22) 608 29 99 (centrala), (22) 608 23 30 (informatorium)
Rada Naukowa Instytutu Archeologii zakończyła swoją działalność 31 sierpnia 2020 r.
Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Archeologii UW
Prof. dr hab. Kazimierz Lewartowski,
Wiceprzewodniczący Rady Naukowej Instytutu Archeologii UW
Prof. dr hab. Aleksander Bursche
p.o. wiceprzewodniczącego na rok akademicki 2017/2018
prof. dr hab. Karol Szymczak
Sekretarz
dr Marzena Łuszczewska
Terminy posiedzeń w semestrze zimowym 2019/2020 (zależne od posiedzeń Rady Wydziału)
9 października
6 listopada
4 grudnia
8 stycznia
Rada Naukowa Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego
Kadencja w latach 2016 – 2020 (stan na styczeń 2020)
- Dr hab. Mirosław Barwik
- Prof. dr hab. Aleksander Bursche
- Dr hab. Roksana Chowaniec
- Dr hab. Adam Ciesliński
- Dr hab. Renata Ciołek
- Dr hab. prof. UW Tomasz Derda
- Prof. dr hab. Piotr Dyczek
- Dr hab. Miłosz Giersz
- Dr hab. Krzysztof Jakubiak
- Prof. dr hab. Barbara Kaim
- Dr hab. Radosław Karasiewicz-Szczypiorski
- Dr hab. Bartosz Kontny
- Dr hab. Hubert Kowalski
- Prof. dr hab. Kazimierz Lewartowski
- Prof. dr hab. Adam Łajtar
- Dr hab. Dorota Ławecka
- Prof. dr hab. Adam Łukaszewicz
- Dr hab. Dariusz Manasterski
- Dr hab. prof. UW Krzysztof Misiewicz
- Prof. dr hab. Jerzy Miziołek
- Prof. dr hab. Iwona Modrzewska-Pianetti
- Dr hab. Tomasz Nowakiewicz
- Prof.dr hab. Wojciech Nowakowski
- Dr hab. Marek T. Olszewski
- Dr hab. Joanna Piątkowska-Małecka
- Dr hab. Monika Rekowska
- Dr hab. Sławomir Rzepka
- Dr hab. Tomasz Scholl
- Dr hab. prof. UW Arkadiusz Sołtysiak
- Dr hab. Anna Smogorzewska
- Dr hab. Dariusz Szeląg
- Dr hab. Paweł Szymański
- Prof. dr hab. Karol Szymczak
- Dr hab. Agnieszka Tomas
- Dr hab. Tomasz Waliszewski
- Dr hab.Anna Wodzińska
- Dr hab. Janusz Wołoszyn
- Prof. dr hab. Mariusz Ziółkowski
- Dr hab. Jerzy Żelazowski
Niesamodzielni nauczyciele akademiccy:
- Dr Karolina Blusiewicz
- Dr Rafał Fetner
- Dr Anna Gręzak
- Dr Marcin Matera
- Mgr Tomasz Płóciennik
- Dr Michał Przeździecki
- Dr Michał Starski
- Dr Andrzej Szela
- Dr Agata Ulanowska
- Dr Dagmara Wielgosz-Rondolino
Przedstawiciele pracowników niebędących nauczycielami akademickimi:
- Ireneusz Nazaruk
- Mgr Elżbieta Roszyk
- Mgr Zbigniew Stasiak
Przedstawiciele studentów w Radzie Instytutu Archeologii UW:
- Katarzyna Inglot
- Adam Konewko
- Filip Kurczyński
- Kamil Michalak
- Karolina Nowak
- Maciej Sadło
- Michał Woźniak
Przedstawiciele doktorantów
- Maciej Czapski
- Tomasz Dziurdzik
- Michał Gilewski
- Jacek Hamburg
- Iwona Lewoc
- Anna Mech
Projekty protokołów i innych dokumentów
Uchwały Rady Naukowej Instytutu Archeologii:
Uchwała nr 1/2016/2015 w sprawie ogłoszenia konkursu w Zakładzie Prowincji Rzymskich
Uchwała nr 2/2016/2017 w sprawie głosowania internetowego
Uchwała nr 3/2016/2017 w sprawie powołania Komisji Dydaktycznej
Uchwały 4-7/2016/2017 w sprawie ogłoszenia konkursów
Uchwała nr 8/2016/2017 w sprawie wyboru przewodniczącej Komisji Dydaktycznej
Uchwała nr 9/2016/2017 w sprawie ankiety oceny ćwiczeń terenowych
– załącznik nr 1 do Uchwały 8/2016/2017
– załącznik nr 2 do Uchwały 8/2016/2017
Uchwały 10-12/2016/2017 w sprawie ogłoszenia konkursów (maj 2017)
Uchwała 13/2016/2017 w sprawie ogłoszenia konkursu w ZAWŚ
Uchwała 1/2017/2018 w sprawie ogłoszenia konkursu w Zakładzie Bioarcheologii
Uchwała 2/2017/2018 w sprawie konkursu (ZAEP)
Uchwała 3/2017/2018 w sprawie ustalenia kart ankiet oceny ćwiczeń terenowych i powierzchniowych
– załącznik nr 1 do uchwały 3/2017/2018 – karta ankiety oceny ćwiczeń terenowych
– załącznik nr 2 do uchwały 3/2017/2018 – karta ankiety oceny ćwiczeń powierzchniowych
Uchwała 4/2017/2018 w sprawie ustalenia m inimum czasowego koniecznego dla zaliczenia ćwiczeń terenowych
Uchwała 5/2017/2018 w sprawie przyjęcia Regulaminu Komisji Dydaktycznej
– załącznik do uchwały 5/2017/2018 – Regulamin Komisji Dydaktycznej IA UW
Uchwała nr 6/2017/2018 w sprawie zasad rekrutacji na 2019/2020
– załącznik 1 do uchwały 6/2017/2018 – zasady rekrutacji
– załącznik 2 do uchwały 6/2017/2018 – zasady rekrutacji cd.
– załącznik 3 do uchwały 6/2017/2018 – protokół głosowania internetowego
Uchwała 7/2017/2018 w sprawie zatrudnienia na stanowisku profesora zwyczajnego
Uchwała 8 i 9/2017/2018 w sprawie konkursów na etaty adiunktów
Uchwała 10/2017/2018 w sprawie konkursu na etat adiunkta
Uchwała 11/2017/2018 w sprawie wyznaczenia promotora
Uchwała 12/2017/2018 w sprawie wyznaczenia opiekunów naukowych pracy dyplomowej
Stanowisko RN w sprawie bibliotek zakładowych z dn. 8.11.2017
Uchwała 13/2017/2018 w sprawie wyznaczenia opiekunów naukowych pracy dyplomowej
Uchwała 14/2017/2018 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Uchwała 15/2017/2018 w sprawie wyznaczenia recenzenta pracy dyplomowej
Uchwała 16/2017/2018 w sprawie zmian w programie studiów Archaeology
Uchwała 17/2017/2018 w sprawie zmian w programie studiów Archaeology
Uchwały w roku akad. 2018/2019
Uchwała 1/2018/2019 rozpisanie konkursu
Uchwała 2/2018/2019 rozwiązanie Pracowni Komputerowej
Uchwała 3/2018/2019 rozwiązanie Pracowni Skanerów 3D
Uchwała 4/2018/2019 powołanie Pracowni Modelowania i Dokumentacji Cyfrowej
Uchwała 5/2018/2019 – stanowisko Rady Naukowej w sprawie przyszłości środowiska naukowego Wydziału
Uchwała 6/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu
Uchwała 7/2018/2019 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Uchwała 8/2018/2019 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Uchwała 9/2018/2019 w sprawie przyjęcia nowego programu studiów licencjackich
– załącznik do Uchwały 9/2018/2019
Uchwała 10/2018/2019 – powołanie Komisji ds wdrażania reformy
Uchwała 11/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu (adiunkt)
Uchwała 12/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu (asystent)
Uchwała 13/2018/2019 w sprawie przyjęcia nowego programu studiów II stopnia
– załącznik nr 1 do Uchwały 13/2018/2019
– załącznik nr 2 do Uchwały 13/2018/2019
Uchwała 14/2018/2019 w sprawie samodzielności archeologii na UW
List do Rektora UW z uzasadnieniem Uchwały 14/2018/2019
Uchwała 15/2018/2019 w sprawie Biblioteki IA UW
Protokół głosowania internetowego ws. Uchwały 16/2018/20192 w dn. 7 kwietnia 2019
Uchwała 16/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu w grancie NCN
Uchwała 17/2018/2019 w sprawie ogłoszenia konkursu
Uchwała 18/2018/2019 w sprawie wyznaczenia opiekuna pracy dyplomowej
Protokół głosowania internetowego ws. Uchwały 19/2018/2019 w dn. 15-16 maja 2019
Uchwała 19/2018/2019 ws. roli instytutów w projekcie Statutu UW
Uchwała 20/2018/2019 w sprawie upoważnienia dla Komisji ds. wdrażania reformy w IA
Uchwała 21/2018/2019 ws. wyznaczenia opiekuna pracy magisterskiej
Uchwała 22/2018/2019 ws. wyznaczenia recenzenta pracy magisterskiej
Uchwała 23/2018/2019 ws. ogłoszenia konkursu na stanowisko dydaktyczne
Uchwała 24/2018/2019 ws. ogłoszenia konkursu na stanowisko asystenta
Uchwała 25/2018/2019 ws. upoważnienia Komisji ds wdrażania reformy w IA UW
Uchwały w roku akad. 2019/2020
Uchwała 1/2019/2020 ws. Rady Dydaktycznej
Stanowisko Rady Naukowej Instytutu Archeologii w sprawie projektu regulaminu Wydziału Historycznego
Uchwała 2/2019/2020 ws. limitów przyjęć na studia
Uchwała 3/2019/2020 ws. utworzenia okręgu wyborczego
Uchwala 4/2019/2020 ws. poparcia konkursu na stanowisko profesora uczelni
Uchwala 5/2019/2020 ws. poparcia konkursu na stanowisko adiunkta z habilitacją
Uchwala 6/2019/2020 ws. powołania Zespołu do spraw nowej struktury Wydziału Archeologii
Uchwała 7/2019/2020 ws Kształtu Zespołu ds nowej struktury Wydziału Archeologii
Uchwała 8/2019/2020 ws składu osobowego Zespołu ds nowej struktury Wydziału Archeologii
Zatwierdzone przez Radę Naukową IA protokoły z posiedzeń
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 19.10.2016 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 30.11.2016 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 18.01.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 23.03.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 24.05.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 21.06.2017 r.
Protokół głosowania nad wotum zaufania 11.10.2017 r.
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 11.10.2017 r.
Protokoł z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 8.11.2017
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA w dn. 10.01.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA UW w dn. 14.03.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA UW w dn. 18.04.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej IA UW w dn. 16.05.2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 13 czerwca 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 9 października 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 14 listopada 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 5 grudnia 2018
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 16 stycznia 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 6 marca 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 13 marca 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 3 kwietnia 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 8 maja 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 12 czerwca 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 8 października 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 4 listopada 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 4 grudnia 2019
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 8 stycznia 2020
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 4 marca 2020
Protokół z posiedzenia Rady Naukowej w dn. 3 czerwca 2020
Zatwierdzone przez Radę Naukową IA protokoły z posiedzeń z lat poprzednich:
2008/2009
2009/2010
2010/2011
2011/2012
2012/2013
2013/2014
2014/2015
2015/2016
Rada Dydaktyczna kierunków Archeologia
i Archaeology (Studies in English)
Do 31.12.2019 w ramach Instytutu Archeologii UW funkcjonowała Komisja Dydaktyczna – archiwum dokumentów Komisji
Skład Rady Dydaktycznej (skład na kadencję 2021-2024):
Nauczyciele akademiccy:
Dr hab. Agnieszka Tomas – Przewodnicząca Rady
Dr Karolina Blusiewicz
Dr Elżbieta Jaskulska
Dr Marcin Matera
Mgr Tomasz Płóciennik
Dr Michał Przeździecki
Dr hab. Wiesław Więckowski
Studenci:
Filip Kurczyński
Patrycja Czerwińska
Jan Chmielewski-Gill
Doktoranci:
Mgr Agnieszka Jarzec
Mgr Anna Mech
Powołanie Rady Dydaktycznej nastąpiło na podstawie Zarządzenia Rektora nr 169 (Monitor UW z 2019 r. poz. 367) na podstawie przepisów Statutu UW (Monitor UW z 2019, poz. 190, par. 68 i 69) i Regulaminu Studiów na UW (Monitor UW z 2019, poz. 186, par. 5). Skład Rady został wyłoniony w wyborach i zatwierdzony Uchwałą Rady Wydziału Historycznego UW w dniu 18 grudnia 2019 roku.
Ważne informacje dotyczące dydaktyki:
Zarządzenie nr 4 Prodziekan ds. studenckich w sprawie w sprawie minimalnej i maksymalnej liczebności grup studentów w roku akademickim 2020/21. W tym roku, z uwagi na pandemię i niższą rekrutację, grupy zajęciowe będą mogły być mniejsze, natomiast w kolejnych latach mogą zostać zmienione w zależności od ewentualnej poprawy sytuacji.
Zapis spotkania dotyczącego nowego regulaminu dyplomowania na kierunkach Archeologia i Archaeology (Studies in English) (w pliku otwieranym przez większość programów odtwarzających zapis wideo) jest dostępny tutaj. Zgodnie z wcześniejszą informacją udostępniona jest również sama prezentacja w pliku pdf – Spotkanie informacyjne dotyczące nowych zasad dyplomowania na kierunku Archeologia i Archaeology.
Informacje dotyczące działalności Rady Dydaktycznej:
Informacja o zakresie obowiązków i dotychczasowym funkcjonowaniu Rady Dydaktycznej prezentowana na Radzie Wydziału Archeologii w dn. 28.10.2020 r. (prezentacja w pliku pdf)
Wprowadzenie do zasad działalności i obowiązków Rady Dydaktycznej przygotowane dla członków Rady Dydaktycznej (prezentacja w pliku pdf)
Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Kształcenia (URK) dotyczące procedur antyplagiatowych. W dniu 13 lipca 2020 r. URK podjęła uchwałę w sprawie wytycznych dotyczących standardów i procedur postępowania w przypadku przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z naruszeniem prawa na Uniwersytecie Warszawskim. Uchwała dotyczy działań informacyjnych i doskonalących jakość kształcenia w zakresie podstaw prawa autorskiego oraz przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych z poszanowaniem prawa, a także określa procedury antyplagiatowe w zakresie prac zaliczeniowych i prac dyplomowych.
Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Kształcenia (URK) dotyczące ewaluacji procesu kształcenia. W dniu 28 sierpnia 2020 r. URK podjęła uchwałę w sprawie wytycznych dotyczących trybu i standardów dokonywanej przez studentów i doktorantów ewaluacji procesu kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim. Zawiera ona również kwestionariusze, z wykorzystaniem których od 1 października 2020 r. będą przeprowadzane ogólnouniwersyteckie ankiety oceny zajęć dydaktycznych i zajęć z wychowania fizycznego dla studentów i doktorantów, a także określa zasady przeprowadzania ankiet.
Wytyczne Uczelnianej Rady ds. Kształcenia (URK) dotyczące przeliczania zaliczonych przedmiotów na punkty ECTS oraz uznawania z nich ocen. W dniu 28 sierpnia 2020 r. URK podjęła uchwałę w sprawie wytycznych dotyczących przeliczania na punkty ECTS przedmiotów związanych z zaliczeniem części programu studiów w innej uczelni lub instytucji oraz uznawania z nich ocen na Uniwersytecie Warszawskim. Wytyczne dotyczą kształcenia na studiach pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz są stosowane odpowiednio do kształcenia doktorantów.
Czym jest Samorząd Studentów WA UW?
Samorząd Studentów WA UW tworzą wszyscy studenci naszego Wydziału.
Zarząd Samorządu Studentów WA UW reprezentuje wszystkich studentów niezależnie od toku studiów.
Czym się zajmujemy?
Zarząd Samorządu Studentów WA UW pomaga rozwiązywać wszystkie Wasze problemy, organizuje imprezy kulturalne i bezalkoholowej oczywiście!!, wystawy, spotkania okolicznościowe. Najkrócej mówiąc zajmuje się umilaniem i ułatwianiem studencko-archeologicznego życia.
Organizujemy cykliczne imprezy, większość w Uniwersyteckich Klubach Studenckich np. Otrzęsiny, Połowinki, Wigilię oraz Juwenalia Archeologów, czyli „DNI ARCHEOLOGA”
Gdzie jeszcze jesteśmy?
Mamy także studenckich przedstawicieli w Radzie Naukowej oraz Radzie Dydaktycznej Wydziału, którzy mogą zgłaszać wnioski w sprawach związanych, np. z proponowanymi zmianami w programie, regulaminami związanymi z procesem studiowania itp.
Jesteśmy również reprezentowani w Parlamencie Studentów Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie pod dyskusję poddawane są problemy wszystkich studentów Uniwersytetu.
Gdzie nas szukać?
Zarząd Samorządu Studentów WA UW dyżuruje przy:
-ul. Krakowskie Przedmieście 26/28 pokój nr 031
-tel.( 022)5522846
-e-mail zssiauw@uw.edu.pl
Regulamin Samorządu studenckiego PDF
Skład Samorządu WA na kadencję 2020/21
Przewodniczący: Jan Chmielewski- Gill
Wiceprzewodnicząca: Aleksandra Jaszczurowska
Pełnomocnik finansowy: Katarzyna Rosa
Członkini Samorządu: Monika Łapińska
Przedstawiciel studentów w Parlamencie Studenckim UW: Aleksandra Jaszczurowska
Kontakt przez witrynę Facebook: Rada Samorządu Studentów Wydziału Archeologii UW oraz poprzez prywatne konta członków Samorządu.
Fundacja Przyjaciół Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego
ul. Krakowskie Przedmieście 26/28
00-927 Warszawa
tel. (022) 55-22-800
fax. (022) 55-22-801
e-mail: fundacjaprzyjacioliauw@poczta.onet.pl
NIP: 526-16-64-061
REGON: 010088323
Bank PKO BP
numer konta: 22 1020 1013 0000 0702 0128 2276
Organami Fundacji są: Zgromadzenie Ogólne Fundatorów oraz Zarząd Fundacji. Fundacja reprezentowana jest przez Zarząd. W skład Zarządu wchodzą: Roksana Chowaniec, Wiesław Więckowski, Marta Guzowska, Marzena Łuszczewska i Marcin Rudnicki.
Zarząd Fundacji pełni dyżury:
Prezes Fundacji Roksana Chowaniec – piątek 11.30-13.00
Wiceprezes Fundacji Wiesław Więckowski – środa 12.00-14.00
Fundacja Przyjaciół Instytutu Archeologii Uniwersytetu Warszawskiego została ustanowiona aktem notarialnym sporządzonym w 1992 roku.
Celami Fundacji są między innymi:
– działanie na rzecz wszechstronnego rozwoju Instytutu Archeologii UW, jego unowocześnianie oraz zapewnienie zarówno wysokiego poziomu naukowego i dydaktycznego, jak też wysokiego standardu technicznego i zaplecza socjalno-kulturalnego;
– gromadzenie funduszy przeznaczonych na finansowanie badań naukowych oraz współpracy naukowej i naukowo-technicznej Instytutu Archeologii UW w kraju i zagranicą;
– wspieranie działalności wydawniczej Instytutu Archeologii UW;
– upowszechnianie wiedzy o Instytutu Archeologii UW, osiągnięciach naukowych i programach badawczych;
– współpraca z ośrodkami naukowymi, naukowo-badawczymi w kraju i zagranicą.
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
– gromadzenie i pomnażanie środków finansowych pochodzących z majątku i dochodów Fundacji;
– współpracę ze środowiskami nauki, techniki i kultury oraz instytucjami państwowymi i organizacjami społecznymi w kraju i za granicą;
– współdziałanie z innymi instytucjami prowadzącymi działalność zbieżną z celami Fundacji.
Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w kraju i za granicą. Przedmiotem działalności może być wszelka działalność produkcyjna, usługowa i handlowa prowadzona zgodnie z obowiązującym prawem.
ZAPRASZAMY NA STRONĘ FUNDACJI